Mailorder 2000

Mailorder 2000

Oppdrag:
Mailorder 2000 hadde drevet netthandel en stund, men ville bytte over til en kraftigere og mer fleksibelt løsning. I den forbindelse trengte de hjelp til å få utviklet en mer profesjonell og friskere web design, samt å få konvertert og implementert denne i den ny løsningen for netthandel.

Løsning:
Optimal Design utarbeidet en design med hovedsakelig feminine farger. Dette fordi kunden hadde opplyst om at kvinner var deres største kjøpergruppe. Fargene kunne ikke være for dominerende da produktbildene av hovedsakelig leker og kosedyr var ganske fargesterke. Videre utviklet vi en XHTML/CSS mal som hadde generell optimalisering for søkemotorer, og som samtidig la seg på nivå 1 av W3Cs retningslinjer for tilgjengelighet på internett. Vi sørget altså for at det nye nettstedet ble utviklet med fokus på synlighet, tilgjengelighet og brukervennlighet, noe som er meget viktige faktorer for nettsteder som skal drive netthandel.

Elementer utført:
Design / XHTML / CSS / Generell søkemotoroptimalisering / Tilgjengelighet / Brukervennlighet